10 August 2013

Koláč z dýně hokkaido

Letos jako každý rok se nám urodilo hned několik dýní. Vždy si z nich uděláme pyré, které u nás najde hned několik upotřebení. Prvním z nich je tento skvělý koláč.


Budete potřebovat:


  • 250ml mléka
  • 2 vejce
  • Rum
  • 150 ml oleje
  • 200 cukru (nebo méně podle chuti)
  • 300 polohrubé mouky
  • 1 prášek do pečiva
  • 300g pyré z Hokkaidó
  • Podle chuti ořechy, brusinky, skořice, hrozinky (dobré je dát i perníkové koření)
Postup:
1. Vyšleháme vejce, cukr a olej. Poté přidáme mléko a rum.
2. Do této směsi zašleháme pyré z dýně a koření (nejlépe se hodí perníkové, skořice...)
3. Přidejte mouku a prášek do pečiva a znovu zamíchejte.
4. Stěrkou nebo lžící vmíchejte ořechy, hrozinky nebo cokoliv co vás napadne.
5. Vlijte do pekáčku nebo koláčové formy a pečte na 200°C dokud nebude povrch zlatavý.

Já jsem buchtu pekla na velkém plechu, ale příště zvolím menší, aby buchta byla vyšší a vláčnější.


5 komentářů:

  1. Mňam! Určitě vyzkouším. Dnes se chystám na mé první kynuté těsto, původně jsem chtěla dělat buchty a nakonec jsem se rozhodla pro jednodušší verzi a udělám malé svatební koláčky (škoda, že se nikdo nevdává! :D)

    http://notremondecolore.blogspot.cz/

    ReplyDelete
  2. vytahuju pyré z mražáku! :)

    ReplyDelete
  3. mnam :) škoda že nemám dýni :)

    ReplyDelete

Jsem ráda za každý komentář, ale vážení anonymové- zamyslete se a pak teprve pište. Nebo buďte alespoň odvážní a podepište se.